Nå har museet fått politihelikopter

Beredskapsdirektør Tone Vangen overrakte helikopteret til direktør på Norsk Luftfartsmuseum Arne Christian Fjelberg. Sjef for politihelikoptertjenesten Freddy Rothseth fløy helikopteret på sin siste tur hvor den landet på museet. - Vemodig, men samtidig godt at det blir tatt vare på for fremtiden, sier Rothseth.

Mandag 22. juni landet LN-OCP utenfor museet og ble overrakt museet rett fra tjeneste. - Det er ingen tvil om at dette er viktig historie, og den vil nå bli dokumentert behørlig og formidlet for all ettertid, sier direktør på Norsk Luftfartsmuseum Arne Christian Fjelberg.

Helikopteret skal i første omgang gjennom en omgang hvor deler skal både byttes ut på grunn av salg og det er mye praktisk som gjenstår før publikum får se helikopteret i utstillingen. Museet tar sikte på å få denne inn til høsten.