Skummel kveld på museet

0N7A9740.jpg

Zombier, soldater og ishekser var noen av karakterene barn møtte i mørket på torsdag da Natt på museet gikk av stabelen for første gang på seks år. - Vi er veldig fornøyd med at konseptet fortsatt ser ut til å være like populært, sier kommunikasjonsrådgiver på Norsk Luftfartsmuseum Tina Andersen.

0N7A9686.jpg

Rundt 250 stykker hadde tatt turen for å få seg et skikkelig gys i går kveld. Med glowsticks og gjerne samlet i en tett gruppe, gikk barna rundt på et mørklagt museum hvor utstillingen kom til live. Allerede i inngangen ble tonen satt med en pianospiller som spilte uhyggelig musikk.

– Det var mange hyl med skrekkblandet fryd å høre i går, og mange glade barn, og det elsker vi her på museet, sier Andersen.

Fordelt på 10.000 kvadratmeter var det skumle innslag og en overordnet spent og uhyggelig stemning. Ifølge barna var det skumleste jagerflypiloten som stod mellom to montre, og monsteret i kabinen til Braathens flyet.

0N7A9777.jpg
0N7A9688.jpg

Museet ønsker nå å satse videre på Natt på Museet som et årlig arrangement, og håper de kan bygge videre på årets suksess. – Vi ønsker å være en arena for kultur og opplevelser, og dette er et arrangement hvor vi kan by på oss selv på en spennende måte. Så vi håper vi kan bygge Natt på Museet opp over tid, slik at det blir noe barn og unge gleder seg til hvert år, sier Andersen.