Bidrag til internasjonale spionkonferansen "Need to Know"

Skjermbilde 2020-03-30 kl. 09.52.11.png

Velkommen til årets meste spennende konferanse.Vi inviterer alle med interesse for etterretningshistorie, til å sende inn forslag på foredrag til årets store etterretningshistoriekonferanse “Need to Know”.

I år er tema etterretningsarven etter andre verdenskrig, med fokus på London som senter for diplomati og etterretning. Les Call for Papers for hele beskrivelsen.

“Need to Know” arrangeres for tiende gang i år, på Kings College, London 29-30 oktober 2020. Konferansen er et samarbeid mellom Institutt for Nasjonal Erindring, Polen, Center for Kold Krigs Studier, Syddansk Universitet, King’s College London og Norsk Luftfartsmuseum. Koneferansen samler historikere fra universiteter, forskningsinstitusjoner og museer fra hele Europa og Nord-Amerika. De beste utdragene blir trykket i “International Journal of Intelligence, Security, and Public Affairs”.

Vi håper flere norske historikere og historieinteresserte kan tenke seg å delta, velkommen!