Sommer på museet

Vennegjeng står og prater i den militære utstillingen.

Vennegjengen er på omvisning i museets militære utstilling.
Foto: Marthe Mølstre

Sommeraktiviteter på Norsk Luftfartsmuseum.

Legg turen innom et av Nordens største luftfartsmuseum. Opplev hvordan luftfarten har formet landet vårt. På det nasjonale museet for luftfart, kan du se ikoniske fly som spionflyet U-2, Spitfire, arbeidshesten Twin Otter og Norges første politihelikopter.

Omvisning i utstillingene
Hver hele time fra kl. 11.00 – 16.00 norsk/engelsk guiding.
Reis gjennom luftfartshistorien. Hør morsomme historier og se unike fly og gjenstander. Omvisningen er inkludert i inngangsbilletten.

Det er kjempepopulært å sitte i museets Starfighter. Her prøvesitter to herrer cockpit.
Foto: Marthe Mølstre

Gruppen er på omvisning i museets utstilling om andre verdenskrig. De står i Muskoka hytten og hører historien om den unike håndbroderte duken.

Sitt i en ekte Starfighter
Kl. 11.00 - 11.30 og 13.00-13.30
Ta sommerens selfie! Prøvesitt cockpit på en ekte Starfighter.

BLI PILOT - Ny interaktiv utstilling
I BLI PILOT får du teste deg selv og dine praktiske og fysiske egenskaper. Mange av disse må være på plass for å kunne bli pilot, men ikke bare det. Flere av testene er morsomme å gjøre, du blir kjent med deg selv, og du kan sammenligne deg med andre.

Digital guiding i museet på engelsk og norsk
Les og lytt til historier mens du vandrer rundt i museet. Appen passer for både den fly-interesserte, den historieinteresserte, og den som bare vil la seg underholde.

Utendørs
- «Tur i museumsparken» - 10 punkter i parken. Inn i appen. Utforsk flyene og bygninger utenfor museet. Museumsappen kan du bruke både inne og ute.

CAFE GIDSKEN - GAVEBUTIKK - GRATIS PARKERING

ÅPNINGSTID: 1. juni - 31. august, hver dag kl. 10.00 - 18.00

Earlier Event: July 1
Aktiviteter for barn i sommer