Back to All Events

Skal du på ferie med vennegjengen eller din kjære til Bodø i sommer?

Luftfartmuseum_Vennerpatur2.jpg

Legg turen innom et av Nordens største luftfartsmuseum. Bli med på en spennende reise gjennom sivil og militær luftfartshistorie! Opplev hvordan luftfarten har formet landet vårt. På det nasjonale museet for luftfart, kan du se ikoniske fly som spionflyet U-2, Spitfire, arbeidshesten Twin Otter og Norges første politihelikopter.

Omvisning i utstillingene
Hver hele time fra kl. 11.00 – 16.00 norsk/engelsk guiding.
Reis gjennom luftfartshistorien. Hør morsomme historier og se unike fly og gjenstander. Omvisningen er inkludert i inngangsbilletten.

Familieomvisning
kl. 12.00 og 14.00
Lek med luft! Hør historien om Start, Norges første fly. Lag din egen politi helikopterrotor. Passer for alle.

Luftfartmuseum_Vennerpatur3.jpg

Omvisning i verkstedet
I perioden 5. – 30. juli
Mandag til fredag kl. 12.00-12.30
Bli med i verkstedet og møt de som restaurerer fly og flydeler. Denne sommeren jobber Bodø Luftfartshistoriske Forening med oppbygging av Noorduyn Norseman Mk.VI.

Sitt i en ekte Starfighter
 kl. 13.00-13.30
Ta sommerens selfie! Prøvesitt cockpit på en ekte Starfighter.

Digital guiding i museet på engelsk og norsk
Les og lytt til historier mens du vandrer rundt i museet. Appen passer for både den fly-interesserte, den historieinteresserte, og den som bare vil la seg underholde.

Utendørs
- «Tur i museumsparken» - 10 punkter i parken. Inn i appen. Utforsk flyene og bygninger utenfor museet. Museumsappen kan du bruke både inne og ute.