HØSTFERIE på museet

• Norsk Luftfartsmuseum Olav V gate , Nordland, Norway (map)

Foto: Martin Losvik

HØSTFERIE PROGRAM

Velkommen på besøk i høstferien. Bli med på BARNAS PILOTSKOLE i vår nye interaktive utstilling BLI PILOT, eller bygg fly LEGO og kos deg med spill.

BARNAS PILOTSKOLE

I høstferien tilbyr vi «Barnas pilotskole» fredag-søndag fra kl. 12.00 - 15.00. Her får dere gjennomføre ulike tester før dere får utstedt sertifikat. På pilotskolen får du sitte bak spakene på et ekte fly og kjenne på følelsen av å være pilot. Dere lærer litt om luft og får teste artige oppgaver som en pilot må klare. Vi har ulike nivå, så dette passer for alle!

Våre tre nivåer på oppgavene:
- Minipilot
- Juniorpilot
- Sjefspilot

Du treffer vår “pilot- vert” i BLI PILOT utstillingen fredag-søndag fra kl. 12.00-15.00.

LEGO bord med fly LEGO
Vi har satt opp et legobord med masse kul FlyLEGO. Her kan du bygge og kose deg.

Spill og tegnesaker
Vi setter ut ulike spill i LEGO rommet, slik at hele familien kan bryne seg. Du kan og fargelegge fly eller tegne.

Barnefly for de minste
Ta en flytur i et av våre småfly. Vi har barnefly du kan få prøve å sitte i.

Høstløype i museet
Ta med familien på oppdagerferd i museet og løs oppgaver sammen underveis.

Bædi & Børdi
Bædi og Børdi, verdens kuleste reisefølge, gleder seg til å møte barn og voksne på Norsk Luftfartsmuseum i høstferien.

Åpen kafe
Cafe Gidsken er åpen med hjemmelagede kaker og kjempegode vaffelkaker etter hemmelig oppskrift.

Foto: Marthe Mølstre

MUSEUMSAPP

Digital guiding i museet på engelsk og norsk
Les og lytt til historier mens du vandrer rundt i museet. Appen passer for både den fly-interesserte, den historieinteresserte, og den som bare vil la seg underholde.

Utendørs
- «Tur i museumsparken» - 10 punkter i parken. Utforsk flyene og bygninger utenfor museet. Museumsappen kan du bruke både inne og ute.

Åpningstider:
Museet: Mandag - fredag kl. 10.00 - 16.00, lørdag - søndag kl. 11.00 - 17.00.

Cafe Gidsken:Mandag - fredag kl. 10.00 - 15.00, lørdag - søndag kl. 11.00 - 16.00.

Museumsbilletter:
Du kan booke billetter på forhånd eller kjøpe dem ved ankomst i resepsjonen.

Åpningstider Newton Flight Academy:
Onsdag - fredag kl. 10.00 - 16.00
Lørdag - søndag kl. 11.00 - 16.00