HELGEPROGRAM

• Norsk Luftfartsmuseum 35b Børtindgata 8004 BODØ Norway (map)

BLI PILOT utstillingen er spennende for både barn og voksne.

Helgeprogram

Test deg selv i vår nye interaktive utstilling “BLI PILOT”, utforsk museet og bygg med fly LEGO. DU kan leke, utforske og høre spennende historier.

BLI PILOT utstillingen
Test ut de interaktive stasjonene i utstillingen “BLI PILOT”, I BLI PILOT får du teste deg selv og dine praktiske og fysiske egenskaper. Mange av testene er morsomme. Har du god reaksjonsevne? Syns du det er vanskelig å gjøre mange ting på en gang? Test deg selv og hverandre.

LEGO bord med fly LEGO
Vi har satt opp et legobord med masse kul FlyLEGO. Her kan du bygge og kose deg.

Prøv flysimulatoren i BLI PILOT utstillingen.

Spill og tegnesaker
Vi setter ut ulike spill i LEGO rommet, slik at hele familien kan bryne seg. Du kan og fargelegge fly eller tegne.

Barnefly for de minste
Ta en flytur i et av våre småfly. Vi har barnefly du kan få prøve å sitte i.

Museumsappen har løyper til barn, og guiding i museet.

MUSEUMSAPP

Digital guiding i museet på engelsk og norsk
Les og lytt til historier mens du vandrer rundt i museet. Appen passer for både den fly-interesserte, den historieinteresserte, og den som bare vil la seg underholde.

Utendørs
- «Tur i museumsparken» - 10 punkter i parken. Utforsk flyene og bygninger utenfor museet. Museumsappen kan du bruke både inne og ute.

Åpen kafe

Cafe Gidsken er åpen med hjemmelagede kaker og kjempegode vaffelkaker etter hemmelig oppskrift.

Åpningstider:
Museet: Lørdag - søndag kl. 11.00 - 17.00.

Cafe Gidsken: Lørdag - søndag kl. 11.00 - 16.00.

Museumsbilletter:

Du kan booke billetter på forhånd eller kjøpe dem ved ankomst i resepsjonen: Billettpriser