Fly og Bok 2023

Flybøkene ligger klare til årets Flylitterære seminar.

Flylitterært seminar

Årets flylitterære seminar arrangeres på Forsvarsmuseet, Akershus festning i Oslo.

Program: (med forbehold)

Kl. 08.30 Frammøte og registrering

Kl. 09.30 Start av arrangement 09.35 Årets flybøker 2022-23. Nominerte bøker til prisen «Årets norske flybok» ved Knut Erik Hagen (2022-23)

Kl. 10.00 Foredrag: Oberstløytnant (r) Steinar Almelid: Maritime flyoperasjoner, farer og valg av egnet base 10.45 Pause m/enkel servering

Kl. 11.15 Foredrag: Anders Utgård - Forfatterskap og innholdstilgjengelighet i et digitalt landskap

Kl. 12.00 Lunsj (betales av den enkelte deltager)

Kl. 13.00 Foredrag: Erik Hannestad – SOE operasjoner over Norge under 2. verdenskrig 13.45 Deltagernes fem minutter ved Rob Mulder

Kl. 14.00 Foredrag: Fredrik Naumann – Historieformidling i TikTok-alderen

Kl. 14.45 Pause m/enkel servering 15.15 Kort foredrag: Morten K. Agerup Myhr: Min landing i veteranflymiljøet

Kl. 16.00 Foredrag: Erik Mombeeck – JG 5 / JG 77 operations in Norway (foredraget holdes på engelsk)

Kl. 17.15 Kåring av «Årets norske flybok» 2023 ved Knut Erik Hagen

Kl. 17.30 «Årets entusiast» ved Norsk luftfartsmuseum 17.45 Evaluering ved Rob Mulder og Kristian Rasmussen

Kl. 18.00 Avslutning og felles middag (frivillig).

Etter hvert foredrag finnes det muligheter til å stille spørsmål til foredragsholderen.

PRIS: Kun kr. 200

Seminaravgiften inkluderer kaffe/te og enkel pauseservering. GRATIS PARKERING rett ved museet!

Lunsj kan kjøpes i Forsvarsmuseets kantine midt på dagen.

Etter seminarets avslutning planlegges en middag på en nærliggende restaurant for de som har tid og lyst. Her bestiller og betaler hver enkelt for det man ønsker å spise.

PÅMELDING:

Send pr. e-post til book@europeanairlines.no innen søndag 8. oktober.

Oppgi: Navn, adresse, postnummer/-sted, e-post-adresse, for gratis parkering, oppgi registreringsnummer på din bil, si fra om du ønsker et salgsbord og om du ønsker å være med på middag lørdag kveld (egne kostnader, men det blir en fellesreservasjon av bord).

SEMINARAVGIFTEN:

Den kan overføres til kontonummer:

2801 48 05321 Rob Mulder, Kunnskapsveien 24b, 3430 Spikkestad

Takk for at du gjør FLY & BOK til en suksess!