Ingen midler til Kald Krig Museum

210211_0002.jpg

Det er ikke satt av midler til Kald Krig museet i Anlegg 96 i årets statsbudsjett. - Det er skuffende, men forventet, sier direktør for Norsk Luftfartsmuseum Arne Christian Fjelberg.

Norsk Luftfartsmuseum jobber nå videre med å etablere en styringsgruppe for prosjektet, som kan jobbe med å få på plass de elementene som mangler. Deretter vil det bli sendt en ny søknad om utviklingsmidler. - Vi må sørge for at søknaden blir så komplett som mulig, ved at vi har både riksantikvar, kommune, fylkeskommune og Forsvaret med på laget om gode kostnadsvurderinger og fremtidig organisering av drift. Når prosjektet får større avklaring, vil sjansen for å få utløst midler også bli større, sier Fjelberg. Neste sjanse for å søke er i januar 2021.